کارشناسان مجرب ما در خدمت شما

تهاتر ملک اصفهان

در شرکت سیما سازه، خدمات جامع تهاتر ملک در اصفهان را به مشتریان ارائه می‌دهیم. تهاتر یک فرآیند است که در آن دو یا چند طرف مالکیت یا حقوق ملکی را با یکدیگر تعویض یا انتقال می‌دهند. تیم ما با دانش و تجربه‌ای که دارد، به مشتریان کمک می‌کند تا این فرآیند را به‌صورت شفاف و قانونی انجام دهند. خدمات تهاتر ملک شامل مشاوره در مورد مراحل و قوانین مرتبط، کمک در تدوین مستندات و انجام امور قانونی مرتبط با تهاتر می‌باشد. هدف ما ارائه‌ی یک راهکار مطمئن و قانونی است که به مشتریان امکان می‌دهد با اطمینان از انتقال و تبدیل حقوق مالکیت ملکی خود، استفاده کنند. اگر به دنبال مشاوره و کمک در انجام تهاتر ملک در اصفهان هستید، با شرکت سیما سازه تماس بگیرید. ما آماده‌ایم با تخصص و دقت، شما را در این فرآیند همراهی کرده و از انجام صحیح و قانونی این مساله اطمینان حاصل کنیم.

مهندس خجسته

مهندس خجسته

کارشناش امور مشتریان

نکات مهم

  • تهاتر ملک در اصفهان مانند دیگر معاملات قانونی و رسمی نیازمند یک قرارداد رسمی میباشد این قرارداد در زمان درخواست مراجع قانونی و یا بروز هرگونه اختلاف در معامله مورد استفاده قرار میگیرد.
  • یکی از مهمترین بخش ها در تهاتر ملک اصفهان مشخص نمودن ارزش مالی عوضین است. لازم به ذکر است یک کارشناس بی طرف و منصف بهای املاکی که قرار است با هم معاوضه شوند را مشخص نماید. در اکثر موارد قرارداد تهاتر ملک اصفهان زمانی انجام میشود که عوضین ارزش مالی یکسان یا نزدیک به هم داشته باشند. البته اگر به این صورت نباشد باز هم میتوان اقدام به معاوضه ملک کرد اما به شرطی که ما به التفاوت عوضین پرداخت شود.
  • به منظور فسخ قرارداد تهاتر ملک در اصفهان رضایت هر دو طرف معامله الزامی میباشد.
  • در قرارداد تهاتر ملک در اصفهان ممکن است دو نفر یا حتی بیشتر از دو نفر طرفین معامله باشند از این رو دو یا چند دارایی در این معامله مورد مبادله و معاوضه قرار میگیرند. در نتیجه در این قرارداد هر یک از طرفین معامله مالکیت چیزی را به دست می آورند؛ بنابراین در قرارداد معاوضه مسکن امکان فسخ یک طرفه تحت هیچ عنوانی وجود ندارد و تمامی طرفین قرارداد باید برای فسخ قرارداد رضایت کامل داشته باشند.

مزایای تهاتر ملک

یکی از مهم‌ترین مزایای این نوع معامله افزایش سرعت انجام کار است زیرا معامله به سادگی و بدون این که لازم باشد ملک به فروش برسد و زمانی صرف پیدا کردن ملک جدید برای خرید شود صورت می‌گیرد. در این روش طرفین معامله املاک مورد نظر را پسندیده و پس از تفاهم می‌توانند قرارداد مورد نظر را منعقد کرده و معامله انجام خواهد شد. با تهاتر ملک می‌توان گفت که ریسک خرید و فروش کاهش پیدا خواهد کرد. از آنجایی که بازار اقتصادی در ایران بسیار متلاطم است گاهی در فاصله زمانی پیدا کردن یک ملک جدید برای خرید فرد ممکن است با افزایش قیمت در بازار املاک مواجه شده و ارزش پول نقد او کم شود. بدین ترتیب با وجود تورم و افزایش قیمت با انجام تهاتر میزان این ریسک از بین خواهد رفت. گاهی سازندگان برای ادامه ساخت ملک نیاز به مصالح ساختمانی دارند و نقدینگی آنها کافی نیست. بدین ترتیب می‌توانند تهاتر را به صورت تعویض ملک با مصالح مورد نیاز خود با ارزش برابر انجام دهند. در این حالت دو طرف معامله سود می‌کنند زیرا با انجام تهاتر برای ادامه ساخت و ساز نیاز به نقدینگی کمتر است و در این صورت میزان خواب سرمایه نیز به میزان زیادی کاهش پیدا خواهد کرد. بدین ترتیب فردی که مصالح را مبادله کرده صاحب یک واحد مسکونی می‌شود که پس از ساخت کامل با افزایش ارزش ملک خود مواجه می‌‌گردد. با انجام تهاتر نیاز به واسطه کاهش پیدا خواهد کرد و دو طرف می‌توانند به راحتی به تفاهم رسیده و از مشکلات ناشی از واسطه‌گری که احتمال دارد پیش آید مبرا می‌شوند. در تهاتر که برای سازندگان صورت می‌گیرد رونق ساخت و ساز افزایش پیدا می‌کند و با کاهش نیاز به نقدینگی سود مناسبی را عاید طرفین خواهد در ضمن ضمانت این نوع معامله بالاست.

معایب تهاتر ملک

عدم تسلط کافی در زمینه این نوع معاملات ممکن است فرد را با مشکلات زیادی روبرو کند بنابراین برای این که طرفین بتوانند به حقوق مناسب خود در این زمینه دست پیدا کنند بهتر است که انجام معامله را با قرارداد قانونی تحت نظر یکی فرد متخصص این امور منعقد کنند. اگرچه که معاملات تهاتری دارای مزایای زیادی هستند ممکن است در مواردی مشکلاتی داشته باشند. این مسائل عبارتند از:

  •  دشوار بودن تعیین ارزش واقعی کالایی که قرار است معامله شود و مشخص کردن ارزش درست و دقیق برای برخی کالاها ممکن نیست.
  •  ممکن است تهاتر به دلیل آن که یکی از طرفین معامله نیاز ضروری به انجام معامله دارد صورت بگیرد که در این صورت امکان دارد ارزش ملک کمتر از نرخ واقعی آن عرضه شود بدین ترتیب ممکن است یکی از طرفین کمتر سود کند.
  •  به دلیل آن که کالا و خدمات در طول زمان دستخوش تغییراتی خواهند شد در نتیجه نمی‌توان یک ارزش ثابت برای آنها در نظر گرفت. به همین سبب ممکن است مشکلاتی وجود داشته باشد.

شرایط لازم برای انجام تهاتر

اگر قرار است معامله به صورت تهاتری باشد باید مقدار بدهی دو طرف به صورت یکسان باشد. اگر میزان بدهی فردی بیشتر است ضرورت دارد که مابقی آن پرداخت گردد.
دو طرف در انجام این نوع معامله باید دارای رضایت کامل باشند.

  • هر دو طرف لازم است که صلاحیت انجام معامله را دارا باشند.
  • تهاتر باید به گونه‌ای انجام شود که هیچ فردی متضرر نشود و توسط فردی که دارای شایستگی و دانش کافی در این زمینه است صورت بگیرد.
  • در این نوع معاملات پرداخت نقدی وجود ندارد و مبادله به صورت کالا به کالا انجام خواهد شد.
  • این نوع معامله برای پروژه‌های بزرگ مناسب است.

تنظیم قرارداد تهاتر

در تنظیم قرارداد تهاتر لازم است به نکاتی توجه شود که عبارتند از:

– مشخصات کامل طرفین قرارداد

– موضوع قرارداد که به طور دقیق مشخص شود که ملک دارای چه ویژگی‌هایی است و از نظر متراژ، موقعیت مکانی و غیره چه ویژگی‌هایی دارد.

– مدت زمان قرارداد که معلوم می‌شود که چه مدت زمانی مورد نظر طرفین قرارداد تهاتر است.

– مبلغ قرارداد که در این مورد باید مشخص شود ارزش ملک یا خودرو و یا هر نوع کالای دیگر که قرار است معامله شود چقدر است.

– فسخ قرارداد که در این مورد نیز باید مشخص گردد که تحت چه شرایطی امکان فسخ قرارداد طرفین وجود دارد.

خلاصه

تهاتر ملک نوعی معامله است که به صورت پایاپای برای املاک و کالاهای مختلف صورت می‌گیرد. در این نوع معامله طرفین با رضایت کامل بدون آن که نقدینگی رد و بدل کنند معامله را انجام می‌دهند و مورد معامله دارای ارزش یکسان است. تهاتر املاک یکی از انواع رایج این نوع معاملات در بازار امروز است. این تهاتر ممکن است برای سازندگان به صورت معامله یک واحد با مصالح ساختمانی که اغلب تهاتر ملک با میلگرد است صورت خواهد گرفت.

5/5 - (1 امتیاز)